poniedziałek, 16 lutego 2009
Czego należy się spodziewac na kursie PPL(A)
Kurs składa się z dwóch etapów:
1. szkolenia teoretycznego;
2. szkolenia praktycznego.
W szkoleniu teoretycznym mogą brać udział osoby, które mają ukończone 15 lat. Szkolenie teoretyczne obejmuje 130 godzin wykładów w trybie stacjonarnym lub 60 godzin w trybie zaocznym z następujących przedmiotów:
* Prawo lotnicze
* ogólna wiedza o samolocie
* osiągi i planowanie lotu
* człowiek, możliwości, ograniczenia
* meteorologia
* nawigacja
* procedury operacyjne
* zasady lotu
* łączność
* ogólne bezpieczeństwo lotów
Zaliczenie szkolenia teoretycznego może nastąpić w momencie uzyskania 75% obecności na wykładach i po pozytywnym zaliczeniu egzaminów końcowych z wyżej wymienionych przedmiotów.
Drugi etap to szkolenie praktyczne.
Poniżej przedstawiamy warunki, jakie musi spełniać kandydat do szkolenia:
* ukończone 16 lat
* zaliczony kurs teoretyczny
* posiadać ważne orzeczenie lotniczo lekarskie klasy 1 lub 2
* posiadać wykształcenie co najmniej gimnazjalne (lub równorzędne) lub kontynuować naukę w szkole gwarantującej uzyskanie takiego wykształcenia do czasu przystąpienia do egzaminów na licencję PPL(A) przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną
Szkolenie praktyczne składa się z trzech etapów, które to są podzielone na następujące zadania:
* Zadanie I: loty po kręgu i do strefy (szkolenie podstawowe)
* Zadanie II: loty zapoznawcze według wskazań przyrządów
* Zadanie III: przeloty VFR w ruchu lotniczym kontrolowanym i niekontrolowanym.
Po zaliczeniu powyższych zadań, uczeń - pilot uzyskuje:
* nalot łączny: 45 godzin
* nalot samodzielny: ok 10 godzin
Po ukończonym szkoleniu teoretycznym i praktycznym, uczeń-pilot uzyskuje Zaświadczenie o ukończeniu odpowiednich kursów i może starać się o uzyskanie Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego PPL(A) przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Dodatkowym warunkiem do uzyskania samej licencji, jest ukończenie 17 roku życia w momencie przystąpienia do egzaminów przed LKE.
I to tyle - później pozostaje budowanie nalotu :) ....
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz