czwartek, 13 października 2011

ATPL(A) Egzaminy LKE


Długo już z nie pisałem. Głównie z powodu poważnych zmian w pracy ni i mocnemu postanowieniu zdania egzaminów w LKE.  Przekładałem z miesiąca na miesiąc. Po drodze trochę latałem. Brałem też udział w zawodach na celność lądowania w Grądach (EPGY). Ale powiedziałem w końcu dość!
Dziś i wczoraj byłem w LKE i nawet jakoś mi poszło. Ośmielony dobrymi wynikami zapisałem się od razu na najbliższe sesje - będzie mnie to też motywowało do poważniejszej nauki :)
Dla zdających podstawowe info to: Czas na zdanie 18 miesięcy od daty pierwszego egzaminu. W tym czasie mamy prawo podejść tylko do 6 sesji. DO każdego przedmiotu maksymalnie 4 razy. Każda sesja trwa 2 tygodnie dlatego najlepiej rozłożyć sobie zdawanie egzaminów na cały ten okres. Niby oczywiste ale nie jeden już popłynął na braku tych informacji..

Wyniki Sesji :

Prawo Lotnicze: Czas 1:00, Pytań  44, Próba 1/4 81,63%
Płatowiec, Instalacje, Zespoły Nap.: Czas 2:00, Pytań 80, Próba 1/4 90,00%
Wyposażenie pokładowe, elektronika: Czas 1:30, Pytań 60, Próba 1/4 85,00%
Masa i Wyważenie: Czas 1:00, Pytań 25, Próba 1/4 85,29%
Osiągi: Czas 1:00, Pytań 35, Próba 1/4 86,00%
Planowanie i monit. lotu: Czas 2:00, Pytań  43, Próba 1/4 73,80%, 2/4 97,26%
Człowiek - Możliwości i Ograniczenia: Czas 1:00, Pytań 48, Próba 1/4 82,00%
Meteorologia: Czas 2:00, Pytań 84, Próba 1/4 85,87%
Nawigacja Ogólna: Czas 2:00, Pytań 60, Próba 1/4 77,83%
Radionawigacja: Czas 1:30, Pytań 66, Próba 1/4 86,57%
Procedury Operacyjne: Czas 1:15, Pytań 45, Próba 1/4 91,11%
Zasady Lotu: Czas 1:00, Pytań 44, Próba 1/4 77,27%
Komunikacja VFR: Czas 0:30, Pytań 24, Próba 1/4 95,83%
Komunikacja IFR: Czas 0:30, Pytań 24, Próba 1/4 95,83%



Uczę się nadal. Nie ma co wychodzić z transu. Powrót do nauki po zafundowanej przerwie może być bolesny. Dziś też pierwszy raz dostałem prztyczka od E-ATPL - na oko 50% pytań na LKE nie ma w bazie, z której się uczyłem. Całe szczęście nauka nie poszła w las i coś tam dało się pokombinować..

24 II - pierwsza porażka... Godziny spędzone w nocy, po pracy na weekendach. Nerwy i niezrozumienie żony... Szkoda. Zabrakło 1,2% .. ale szedłem zestresowany bo wyniki miałem w okolicy 75% w testach i tak tez wyszło na egzaminie. Nauczka. Jeżeli nie ma min 80% na testach lepiej nie podchodzić - szkoda terminu...

14 III - no Sesja nr IV dość ambitnie ale chcę to już mieć za sobą... Nieprzespane noce, wymowny wzrok żony zajmującej się dzieckiem ... trzeba pogonić. Ze spostrzeżeń, którymi mogę się podzielić to dobry pomysł łączenia przedmiotów w nauce. (Np Prawo z procedurami, albo planowanie z osiągami). Wracam do nauki...

20 III - Sesja IV nei zapeszając zapowiada się nieźle - zdałem dziś 4 egzaminy chociaż bardzo w to wątpiłem ;) - mam nadzieję do końca sesji pouczyć się meteo i też zaliczyć - a co. Dla tych co się obawiają - no nie jest łatwo ale to też pisali ludzie (pytania) :) - Da się przeżyć. No dobra - nie nudzę już - idę spać a wieczorem siadam do Meteo - ech - może żona mi wybaczy ;)

30 III - Do sesji IV udało dołożyć się jeszcze meteo :) Pozostały "tylko" 2 nawigacje...

17 IV - Sesja nr V rozpoczęta. Na pierwszy ogień Nawigacja Ogólna. Statystycznie przedmiot na którym najwięcej kandydatów oblewa całość (czyli nie udaje się zdać przy 4 podejściach). Z racji korków na mieście rozpocząłem tak 13:20 - nie spodziewałem się,  że LKE będzie tak rygorystyczny odnośnie zakończenia egzaminów o 15:00 - a był. Zabrali mi zatem 20 min. Głupawych zadań z odpowiedziami o różnicy 1 stopnia było nawet sporo więc przy tego rodzaju pytaniach to loteria. Oceniam, że na 60 pytań 40 było zadaniowych 20 z wiedzy o słońcu, odwzorowaniach Lamberta itd. Musiało mi chyba iść całkiem dobrze bo nagle wpada wąsaty Pan z LKE i krzyczy zamykamy komputery - a ja mam 6 pytań do końca!!! Zamykając nie miałbym szans odpowiedzi dlatego na szybciora patrzę tylko na odpowiedzi nie na pytania i szukam jakiś zastawów znaków, cyfr które kojarzę z pytań na e-atpl.com. Głos za mną szybko szybko! Zamykamy! O klikamy i modlimy się by wyszło! klik...... 77,8% ufff Z jednej strony ulga z drugiej świadomość, że mogłem mieć ponad 80% trochę męczy.....
tak czy inaczej 27 IV podchodzę do Radio Nav - mam nadzieję, że to moja ostatnia wizyta w LKE....

Brak komentarzy: