wtorek, 4 kwietnia 2017

Instruktorskie życie...co wybrać, gdzie szkolić.

Szkół jest dość sporo, które oferują szkolenie instruktorskie i później możliwość pracy dla nich - choć nie jest to wymóg. Kurs możesz skończyć w jednym ośrodku a latać w innym. Niestety cały czas panuje przekonanie w wielu miejscach, że swój to swój i możecie być pewni, że w pierwszej kolejności zostaną zatrudnieni instruktorzy z kursów prowadzonych przez daną szkołę.
Jak wybrać ośrodek dla siebie? Na co zwrócić uwagę?
Jak to w życiu bywa to zawsze zależy... Trzeba sobie odpowiedzieć na kilka pytań ale główne to czy chcesz być instruktorem pełnoetatowym czy "dochodzącym" jakkolwiek to brzmi :)


Jaki ośrodek?
Odległość - jeżeli będziesz instruktorem nie pełnoetatowym to czas dojazdu jest kluczowy. Czasem trzeba będzie przyjechać na lotnisko i nie polecieć w ogóle czasem 30 min a czasem rano godzinkę. Dojazd 2h z czasem stanie się mocno upierdliwy niestety.
Uczniowie - odwiedzając ośrodek zrób tow różnych porach dnia i różnych dniach. Zwróć uwagę na ilość pojawiających się uczniów, instruktorów. Moim zdaniem warto się zastanowić nad wiązaniem się ze szkołą, w której pojawia się jedne uczeń na dzień lub nawet rzadziej.
Samoloty - tu temat ściśle musi być powiązany z punktem wyżej. Jeżeli jest dużo uczniów i mało samolotów - będą nerwy. uczniowie dość szybko zauważają, że muszą czekać na lot po 2 tygodnie i zapał do współpracy z daną szkołą szybko stygnie. To samo w drugą stronę - duuużo spokojniej ale zastanów się jak długo szkoła będzie utrzymywać samoloty tygodniami czekające na uczniów..
Jakość Szkolenia - w zależności czego oczekujesz zapytaj jak wygląda szkolenie instruktorskie. Są szkoły gdzie po prostu poprowadzisz 100h wykładów i już a są takie, w których  otrzymasz sam możliwość posłuchania doświadczonych kolegów, pokażą jak prowadzić wykład, pomogą przygotować pierwsze prezentacje czy zwrócą uwagę na aspekty psychologiczne w szkoleniu.

Podstawowe różnice to między pełnoetatowym a dochodzącym instruktorem to:
Pełnoetatowy - najczęściej umówisz się na wypłatę w ryczałcie i będziesz jako pierwszy brany pod uwagę w planowaniu lotów. Skoro masz płacone jakąś tam stawkę to każdemu właścicielowi będzie zależeć byś był obłożony dość szczelnie :) Oczywiście 0 szans na inna pracę także zostajesz pełnoetatowym pracownikiem firmy XXX. Za to godzinki będą lecieć baaardzo szybko :) Dodatkowo na 100% będziesz prowadzić wykłady - z powodu jak wyżej ;P

Dochodzący - Masz pracę i nie możesz/nie chcesz z niej rezygnować? pozostaje Ci ta opcja. Najczęściej działa to w ten sposób, że wysyłasz grafik dostępności i na jego podstawie przydzielane Ci są "sloty"oraz uczniowie. uwierz mi - wstawanie o 5 rano by polatać przed pracą potem po całym dniu pracy by polatać przed zachodem i jeszcze kogoś na nockę jest dość obciążające ale po stokroć warto.

Lista ośrodków

Brak komentarzy: