Co by tu dalej. Niby komplet uprawnień do wysyłania CV do linii lotniczych jest ale godzin lekko mało niestety. Plus ta wszechobecna świadomość tzw. "nooba". Latam, papierki są ale kurcze jak ja mało wiem... Z resztą mam tak cały czas.
Nie wiem czy naturalnym rozwojem jest droga w kierunku FI(A) ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to najlepszy sposób by samemu wiele się nauczyć a przy okazji dość szybko budować nalot długo się nie zastanawiałem. Polecam każdemu - dobra szkoła! By rozpocząć szkolenie Instruktorskie musisz spełniać poniższe wymagania:
- nalot, co najmniej 200 godzin, w tym, co najmniej 100 godzin lotu jako pilot-dowódca (PIC), jeśli posiada licencję pilota liniowego ATPL(A) lub pilota zawodowego CPL(A), lub 150 godzin lotu jako pilot-dowódca (PIC), jeśli posiada licencję PPL(A)
- wymagania dot. wiedzy teoretycznej posiadacza licencji pilota zawodowego CPL(A) podane w AMC FCL 1.470(b)
- nalot, co najmniej 30 godzin na samolotach jednosilnikowych tłokowych, z których co najmniej 5 godzin musi zostać uzyskane w czasie sześciu miesięcy bezpośrednio poprzedzających wstępny egzamin praktyczny podany w ust. (f) poniżej
- co najmniej 10 godzin szkolenia praktycznego w lotach wg wskazań przyrządów (IR), z których nie więcej niż 5 godzin może być uzyskane na urządzeniu do szkolenia procedur lotu (FNPT) lub na symulatorze lotu
- co najmniej 20 godzin lotów nawigacyjnych jako pilot-dowódca (PIC) samolotu, w tym lot po trasie nie krótszej niż 540 km (300 NM) z dwoma lądowaniami z pełnym zatrzymaniem na dwu różnych lotniskach
Natomiast przed szkoleniem praktycznym dodatkowo:
- w czasie sześciu miesięcy bezpośrednio poprzedzających rozpoczęcie szkolenia zdano przed wykwalifikowanym zgodnie z JAR-FCL 1.330(f) instruktorem pilotażu FI(A) specjalny, wstępny, praktyczny egzamin kwalifikacyjny, oparty o kontrolę umiejętności podaną w Załączniku 3 do JAR FCL 1.240. Egzamin praktyczny będzie podstawą oceny możliwości podjęcia przez kandydata szkolenia instruktorskiego.
- ukończone szkolenie teoretyczne
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz